很美很美的一首作品,也是Love never dies裡面我最喜歡的一首

和甄嬛傳的鳳凰于飛給我的感動不相上下


這個版本是我最喜歡的,從歌聲中確實可以聽見魅影撕心裂肺的痛苦和絕望

即使愛人已離他而去整整10年,他還是無法忘懷對方


***


中英歌詞/Lyrics:
(中文部份為本人自行翻譯,如有誤歡迎留言指教;如需取用/引用/轉載請務必事先告知)


Ten long years

Living a mere facade of life

Ten long years

Wasting my time on smoke and noise

 

漫長的十年

過著空有外殼的生活

整整十年

虛擲光陰在煙霧和噪音上

 

In my mind

I hear melodies pure and unearthly

But I find

I can't give them a voice without you

 

在我的腦海裡

我可以聽見純淨且不屬於這世界的旋律

但我發現

沒有妳,我無法將它們化為真正的音樂

 

My Christine, my Christine

Lost and gone, lost and gone

 

我的Christine,我的Christine

離開我並且消失了,離開我並且消失了

 

The day starts

The day ends

Time crawls by

 

一天開始了

一天結束了

時間徐緩地前進

 

Night steals in pacing the floor

The moments creep

Yet I can't bear to sleep

'Til I hear you sing

 

夜晚悄悄地走過

時光一刻一刻地流逝

我卻無法成眠──

直到我聽見妳歌唱

 

And weeks pass

And months pass

Seasons fly

 

時間一週一週

一個月一個月地過去

季節更迭如飛

 

Still you don't walk through the door

And in a haze

I count the silent days

'Til I hear you sing once more

 

仍未見妳跨過那扇門

我就像行屍走肉般

數著那些寂靜的日子

直到我再度聽見妳歌唱

 

And sometimes at night time

I dream that you are there

But wake holding nothing

But the empty air

 

有時候,在某些夜晚

我夢見妳在我身旁

但總在驚醒後

發現懷裡空無一物

 

And years come

And years go

Time runs dry

 

多少年來了又走

光陰即將耗盡 

 

Still I ache down to the core

My broken soul

Can't be alive and whole

'Til I hear you sing once more

 

我的內心仍深感痛苦

我破碎的靈魂

毫無生氣、無法完整

直到我再度聽見妳歌唱

 

And music, your music

It teases at my ear

I turn and it fades away

And you're not here

 

而那些音樂,妳的音樂

它們捉弄著我的耳朵

我循聲轉頭,它們立即消失

而妳仍不在這裡!

 

Let hopes pass

Let dreams pass

Let them die

 

讓希望消失

讓夢想飛逝

讓它們都終結吧

 

Without you, what are they for?

I'll always feel

No more than halfway real

'Til I hear you sing once more

 

沒有妳,它們又有什麼意義?

我將永遠感受不到一半的真實感

形銷骨立、行屍走肉

直到我再度聽見妳歌唱

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 iruril 的頭像
    iruril

    浣熊洞

    iruril 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()