close

 

昨天無意中戳到的,立刻愛上這首俏皮可愛又慵懶的曲風

今天很難得的積極,特別去搜尋歌手Lenka的作品集,可惜還沒有發現更喜歡的曲子

不過在翻譯歌詞途中,意外發現這首其實是舊曲重唱,原版本的節奏更加俏皮,同樣附上影片

 

 

中英歌詞/Lyrics:

(中文部份為本人自行翻譯,如有誤歡迎留言指教;如需取用/引用/轉載請務必事先告知) 

 

Trouble he will find you

No matter where you go

Oh, oh

No matter if you're fast

No matter if you're slow

Oh, oh

 

不管你人在何處

麻煩總會找上你

喔喔

不管你多快

不管你多慢

喔喔

 

The eye of the storm

wanna cry in the morn

Oh, oh

You're fine for a while

But you start

To lose control

 

風暴之眼一早就在醞釀呼嘯

喔喔

你會感覺良好一陣子  

接下來就開始失控

 

He's there in the dark

He's there in my heart

He waits in the wings

he's gotta play a part

 

Trouble is a friend

Yeah

Trouble is a friend of mine

 

他潛伏在暗處

他藏在我心底

他虎視眈眈

隨時準備出手

 

麻煩是個朋友

是啊

麻煩是我的朋友

 

Trouble is a friend

But trouble is a foe

Oh, oh

And no matter

What I feed him

He always seems to grow

Oh, oh

 

麻煩是個朋友

但麻煩也是個敵人

喔喔

不論我餵他什麼

他似乎總是變得更強壯

 

He sees what I see

And he knows

What I know

Oh, oh

So don't forget

As you ease

On down my road

 

他看得到我眼中的事物

也清楚所有我知道的事

喔喔

所以當你重蹈我的覆轍時

千萬別忘了這點

 

He's there in the dark

He's there in my heart

He waits in the wings

He's gotta play a part

 

Trouble is a friend

Yeah 

Trouble Is a friend of mine

 

他潛伏在暗處

他藏在我心底

他虎視眈眈

隨時準備出手

 

麻煩是個朋友

是啊

麻煩是我的朋友

 

So don't be alarmed

If he takes you

By the arm

I won't let him win but

I'm a sucker

For his charm

 

Trouble is a friend

Yeah

Trouble Is a friend of mine

 

所以如果你被他牽著走

不用太驚慌

我不願認輸

但總是屈服於他的魅力

 

麻煩是個朋友

是啊

麻煩是我的朋友

 

How I hate the way

He makes me feel

And how I try

To make him leave

I try

Oh, oh, I try

 

我是多麼討厭他給我的感覺

又多麼努力要讓他離開

我試了又試

噢,試了又試

 

He's there in the dark

He's there in my heart

He waits in the wings

He's gotta play a part

 

Trouble is a friend

Yeah 

Trouble Is a friend of mine

 

他潛伏在暗處

他藏在我心底

他虎視眈眈

隨時準備出手

 

麻煩是個朋友

是啊

麻煩是我的朋友

 

So don't be alarmed

If he takes you

By the arm

I won't let him win but

I'm a sucker

For his charm

 

Trouble is a friend

Yeah

Trouble Is a friend of mine

 

所以如果你被他牽著走

不用太驚慌

我不願認輸

但總是屈服於他的魅力

 

麻煩是個朋友

是啊

麻煩是我的朋友

 

 

歌詞來源:

這裡

 

arrow
arrow

    iruril 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()