close

 

以前就分享過的歌,補上歌詞翻譯

 

這是一首講心靈受傷的歌,所以我不會說enjoy it

 

But, darling, it's OK to be sad, to feel hurt, to cry out. (但親愛的,感到傷心難過、想要哭泣流淚,是很正常的)

Every one get hurt, that's life. (每個人都會受傷,這就是人生)

The point is, how you deal with your pain. (重點是,你怎麼處理這個讓你受傷的課題)

What doesn't kill you, makes you stronger. (記得,那些殺不死你的,會讓你更強壯;你不是弱者,絕對不是)

 

So, if you are feeling tired, and just wanna get some rest, (所以,如果你感到疲倦,只想要休息)

then rest. (那就休息吧)

Just don't forget keep on moving, (只是別忘了)

After you're feeling OK. (在你覺得準備好以後,要繼續前進哦)

 

中英歌詞/Lyrics:
(中文部份為本人自行翻譯,如有誤歡迎留言指教;如需取用/引用/轉載請務必事先告知)

 

 

I will not make

The same mistakes that you did

I will not let myself

Cause my heart so much misery

I will not break

The way you did,you fell so hard

I've learned the hard way

To never let it get that far

 

我不會犯下跟你一樣的錯

我不會給自己這麼多折磨

我不會崩潰

絕不會像你那樣,一蹶不振

我已經嚐過苦頭、有過教訓

絕不會讓自己落到那樣的地步

 

Because of you

I never stray too far from the sidewalk

Because of you

I learned to play on the safe side so I don't get hurt

Because of you

I find it hard to trust not only me, but everyone around me

Because of you

I am afraid

 

因為你

我從不敢離人行道太遠

因為你

我學會總是打安全牌以免受傷

因為你

我無法信任任何人,包括我自己

因為你

我總是在害怕

 

I lose my way

And it's not too long before you point it out

I cannot cry

Because I know that's weakness in your eyes

I'm forced to fake

A smile, a laugh, every day of my life

My heart can't possibly break

When it wasn't even whole to start with

 

我走錯一步

你就開始指責

我不能哭

因為在你眼裡這是軟弱

每一天,

我都逼自己裝出愉快歡樂的模樣

我不可能心碎

因為它從沒有完整過

 

Because of you

I never stray too far from the sidewalk

Because of you

I learned to play on the safe side so I don't get hurt

Because of you

I find it hard to trust not only me, but everyone around me

Because of you

I am afraid

 

因為你

我從不敢離人行道太遠

因為你

我學會總是打安全牌以免受傷

因為你

我無法信任任何人,包括我自己

因為你

我總是在害怕

 

I watched you die

I heard you cry every night in your sleep

I was so young

You should have known better than to lean on me

You never thought of anyone else

You just saw your pain

And now I cry in the middle of the night

For the same damn thing

 

我看著你心死

每晚聽著你在睡夢中哭泣

我那時還很年輕

你本該指引我而不是倚靠

你從沒有考慮別人

只想著自己的痛苦

而現在,我也為了該死的同樣痛苦

每晚哭泣

 

Because of you

I never stray too far from the sidewalk

Because of you

I learned to play on the safe side so I don't get hurt

Because of you

I try my hardest just to forget everything

Because of you

I don't know how to let anyone else in

Because of you

I'm ashamed of my life because it's empty

 

因為你

我從不敢離人行道太遠

因為你

我學會總是打安全牌以免受傷

因為你

我為了忘掉一切過去費盡心力

因為你

我根本不知如何對他人敞開心門

因為你

我的生活是可恥的一片空白

 

Because of you

I am afraid

Because of you

Because of you

 

因為你

我總是在害怕

因為你

因為你

 

arrow
arrow

    iruril 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()