close

 

從尚萬強撕毀有前科的身份證、化名為「馬德廉先生」、在假釋期間就消失不見後,警探賈維一直在持續追緝他

 

擔任市長職位的「馬德廉先生」,有天在街上,以己身的強壯力量,幫住一個被馬車壓住的老人脫困

此事贏得眾人的讚譽,卻也引起賈維的疑心,因為當初尚萬強在監獄中就以力大無窮出名

然而,正在此時,有個外表與尚萬強相似的男人被逮捕了

 

賈維為了自己誤認、汙衊市長名譽一事,前去和「馬德廉先生」道歉並說明已將真兇追緝到案

於是「馬德廉先生」陷入了道德上的糾結......

 

對全文故事有興趣的,請參考第一篇〈序曲〉,我已在文中簡單描述劇情

 

Enjoy it!

 

中英歌詞/Lyrics:
(中文部份為本人自行翻譯,如有誤歡迎留言指教;如需取用/引用/轉載請務必事先告知)

 

 

He thinks that man is me

He knew him at a glance!

That stranger he has found

This man could be my chance!

Why should I save his hide?

Why should I right this wrong

When I have come so far

And struggled for so long?

If I speak, I am condemned.

If I stay silent, I am damned!

他把那男人錯認成我

他說他一眼就認出來!

這個他找到的陌生人

這人或許是我的機會

我為何要揭發真相?

我何必更正錯誤呢?

我已經努力了這麼久

有了這麼多成就

如果我開口,我將面臨指責

可如果我沉默,我就更該死!

 

 

I am the master of hundreds of workers.

They all look to me.

Can I abandon them?

How would they live

If I am not free?

If I speak, I am condemned.

If I stay silent, I am damned!

我是上百個工人的老闆

他們全都指望我

我能拋棄他們嗎?

他們該如何生活

如果我身陷囹圄?

如果我開口,我將面臨指責

可如果我沉默,我就更該死!

 

 

Who am I?

Can I condemn this man to slavery

Pretend I do not see his agony

This innocent who bears my face

Who goes to judgement in my place

我是誰

我能夠眼睜睜地看他入獄

假裝沒看到他的痛苦嗎?

這個頂著和我相似臉龐的無辜人

代替我走向法庭

 

 

Who am I?

Can I conceal myself forevermore?

Pretend I'm not the man I was before?

And must my name until I die

Be no more than an alibi?

我是誰?

我能夠永遠藏匿我自己嗎?

假裝我和過去的那個人毫無關係?

難道我的名字到死

都不能被說出來嗎?

 

 

Must I lie?

How can I ever face my fellow men?

How can I ever face myself again?

My soul belongs to God, I know

I made that bargain long ago

He gave me hope when hope was gone

He gave me strength to journey on

我一定要說謊嗎?

我該如何面對其他人?

我該如何面對我自己?

我的靈魂屬於上帝,我知道

我很久以前就做了交易

他在我最絕望時給我希望

他給予我力量繼續奮鬥

 

 

[He appears in front of the court]

他出現在法庭前

 

 

Who am I? Who am I?

I am Jean Valjean!

我是誰?我是誰?

我是尚萬強!

 

 

[He unbuttons his shirt to reveal the number tattooed to his chest]

他解開他的襯衫,露出胸膛上的刺青

 

 

And so Javert, you see it's true

That man bears no more guilt than you!

Who am I?

24601!

所以賈維,你看吧,這是事實

那個男人和你一樣清白無罪!

我是誰?

24601!

 

 

arrow
arrow

    iruril 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()