close

 

演出大獲成功

 

克莉絲汀獨自回到後台的休息室,原本只有她一人的房間,卻響起了神祕的男聲......

 

完整劇情請走這裡

 

中英歌詞/Lyrics:
(中文部份為本人自行翻譯,如有誤歡迎留言指教;如需取用/引用/轉載請務必事先告知)

 

[PHANTOM]

Brava, brava, bravissima......

[魅影]

很好,很好,唱得很完美......

 

 

[MEG]

Christine? Christine?

[梅格]

克莉絲汀? 克莉絲汀?

 

 

[PHANTOM]

Christine......

[魅影]

克莉絲汀......

 

 

[MEG]

Where in the world have you been hiding?

Really, you were perfect

I only wish I knew your secret

Who is your great tutor?

[梅格]

妳究竟之前都躲在哪裡?

真的,妳唱得太完美了

我真希望能知道妳的秘密

這個偉大的家教到底是誰?

 

 

[CHRISTINE]

Father once spoke of an Angel

I used to dream he'd appear

Now as I sing I can sense him

And I know he's here

[克莉絲汀]

我爸爸曾提到過一位天使

我也曾一度夢想著他的出現

現在,當我歌唱時,我可以感覺到他

而且我知道,他就在這裡

 

 

Here in this room, he calls me softly

Somewhere inside, hiding

Somehow I know he's always with me

He, the unseen genius

就在這房間裡,他輕柔呼喚著我

藏身在某一個角落

不知怎地,我知道他總是在我身旁

他,這一位看不見的天才

 

 

[MEG]

I watched your face from the shadows

Distant through all the applause

I hear your voice in the darkness

Yet the words aren't yours

[梅格]

我在觀眾席的暗影下望著妳的臉

妳看來距離那些掌聲如此遙遠

我在後台的陰影中聆聽妳的歌聲

但那些字句卻不是出自妳的口

 

 

[CHRISTINE (MEG)]

Angel of music, guide and guardian

Grant to me your glory (Who is this angel, this......)

[克莉絲汀 (梅格)]

音樂天使,請指引並守護我

懇請賜予我您的榮耀 (這個天使到底是誰,這個......)

 

 

[CHRISTINE, MEG]

Angel of music, hide no longer 

Secret and strange Angel

[克莉絲汀, 梅格]

音樂天使,請不要再躲藏

神秘又奇特的天使啊!

 

 

[CHRISTINE]

He's with me even now

[克莉絲汀]

甚至是現在,他也跟著我

 

 

[MEG]

Your hands are cold

[梅格]

妳的手好冰冷

 

 

[CHRISTINE]

All around me

[克莉絲汀]

緊跟著我

 

 

[MEG]

Your face, Christine, it's white!

[梅格]

妳的臉色,克莉絲汀,好蒼白!

 

 

[CHRISTINE]

It frightens me

[克莉絲汀]

我好害怕

 

 

[MEG]

Don't be frightened .

[梅格]

別害怕

 

arrow
arrow

    iruril 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()