close

原唱Kate Bush的版本附在文末

 

中英歌詞/Lyrics:

(中文部份為本人自行翻譯,如有誤歡迎留言指教;如需取用/引用/轉載請務必事先告知)

 

Out on the wily, windy moors

We'd roll and fall in green

You had a temper like my jealousy

Too hot, too greedy

在那些危險又狂風呼嘯的沼澤旁

我們會躺在一旁的草地上打滾

你的脾氣,正如我的善妒

太炙熱,太貪婪


How could you leave me

When I needed to possess you?

I hated you, I loved you, too

你怎能在我最需要你的時候

離我而去?

我恨過你,我也愛過你

 

Bad dreams in the night

They told me I was going to lose the fight

Leave behind my wuthering, wuthering

Wuthering Heights

惡夢在夜裡接連不斷

他們告訴我,我要輸了

我要被迫離開親愛的、親愛的、親愛的咆哮山莊

 

Heathcliff, it's me, I'm Cathy

I've come home, I'm so cold

Let me in your window

希茲克里夫,是我,凱西

我回來了,我好冷啊

讓我進去吧

 

Heathcliff, it's me, I'm Cathy

I've come home, I'm so cold

Let me in your window

希茲克里夫,是我,凱西

我回來了,我好冷啊

讓我進去吧

 

Ooh, it gets dark, it gets lonely

On the other side from you

噢,沒有你的這一邊

越來越黑暗,越來越孤單

 

I pine a lot, I find the lot

Falls through without you

我滿懷思念,尋尋覓覓

獨自一人墜入地獄

 

I'm coming back love

Cruel Heathcliff, my one dream

My only master

我回來了,吾愛

殘酷的希茲克里夫,我唯一的夢想

我唯一的主人

 

Too long I roam in the night

I'm coming back to his side, to put it right

I'm coming home to wuthering, wuthering

Wuthering Heights

我已在夜裡徘徊太久了

我要回到他身邊,導正一切

我要回到親愛的、親愛的、親愛的咆哮山莊

 

Heathcliff, it's me, I'm Cathy

I've come home, I'm so cold

Let me in your window

希茲克里夫,是我,凱西

我回來了,我好冷啊

讓我進去吧

 

Heathcliff, it's me, I'm Cathy

I've come home, I'm so cold

Let me in your window

希茲克里夫,是我,凱西

我回來了,我好冷啊

讓我進去吧


Ooh, let me have it

Let me grab your soul away

Ooh, let me have it

Let me grab your soul away

噢,把你的靈魂交給我

讓我帶著它離開

噢,把你的靈魂交給我

讓我帶著它離開

 

You know it's me, Cathy

你知道的,是我凱西啊

 

Heathcliff, it's me, I'm Cathy

I've come home, I'm so cold

Let me in your window

希茲克里夫,是我,凱西

我回來了,我好冷啊

讓我進去吧

 

Heathcliff, it's me, I'm Cathy

I've come home, I'm so cold

Let me in your window

希茲克里夫,是我,凱西

我回來了,我好冷啊

讓我進去吧

 

Heathcliff, it's me, I'm Cathy

I've come home, I'm so cold

希茲克里夫,是我,凱西

我回來了,我好冷啊

 

arrow
arrow

    iruril 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()