close

 

中英歌詞/Lyrics:

(中文部份為本人自行翻譯,如有誤歡迎留言指教;如需取用/引用/轉載請務必事先告知)

 

Tell me your story

I'll tell you mine

Sing me your song

I'll follow line by line

告訴我你的故事

我會以我的回報

對我唱出你的歌

我會逐字逐句地聆聽

 

Draw me near, let me hear the things you've treasured

Patient as falling snow, standing inside the questions

Only guessing by what truths our souls are measured

Each of ever us rising from world's unknown

讓我靠近你,讓我聽你細數你珍藏的一切

耐心的如同落雪,駐足在無數疑問中

我們每個人都面對著未知的世界

只能希冀,我們的靈魂能夠衡量出真理為何物

 

With in your trials, I'll see my own

Still there journey's that I was alone

You were born for the storm you have to weather

True as the winter wind

You faced the moment really

看著你面臨考驗,我彷彿見到自己的

但我們都須獨自面對

你生來註定要面對這場風暴

真實如冬季寒風

你確實地面對這嚴酷的時刻

 

You and I, we're on our own and yet together

Walking a path we can't define

你和我,我們只能靠自己又彼此相依扶持

在這條模糊道路上摸索掙扎

 

Tell me your story

I'll tell you mine

Sing me your song

I'll follow line by line

告訴我你的故事

我會以我的回報

對我唱出你的歌

我會逐字逐句地聆聽

 

Let the night fall with the lightness of a feather

Trusting the coming dawn

We can not hold the morning

You and I, we're on our own and yet together

For in the end

We're all flying home

落下的夜幕再深沉,也會夾帶細如羽的光明

所以接受晨光無法常駐吧,

相信黎明必會到來

你和我,我們雖只能靠自己又彼此相依扶持

最終

我們都能奔向故鄉

arrow
arrow

    iruril 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()