close

 

中英歌詞/Lyrics:

(中文部份為本人自行翻譯,如有誤歡迎留言指教;如需取用/引用/轉載請務必事先告知)

 

I see a shadow every day and night.

I walk a hundred streets of neon lights,

Only when I'm crying.

Can you hear me crying.

我凝視著日夜交替

我走過無數霓虹街道

只有在我哭泣時才這麼做

你能聽見我的哭聲嗎

 

So many times you always wanted more,

Chasing illusions that you're longing for.

Wish I wasn't crying.

Can you hear me crying.

你總是不知滿足

順從欲望追逐幻影

真希望我不曾哭過

你能聽見我的哭聲嗎


There's an ocean between us.

You know where to find me.

You reach out and touch me.

I feel you in my own heart.

我們間橫亙著一座海洋

但你清楚能在哪找到我

你伸出手就能碰著我

我的心底被你佔據著

 

More than a lifetime.

Still goes on forever.

But it helps to remember

You're only an ocean away.

比一生還要長

將持續到永遠

但也提醒著我

你我之間橫亙著一座海洋

 

Was there a moment when I felt no pain.

I want to feel it in my life again.

Let it be over now.

Oh Oh over now.

曾有那麼一刻我連疼痛都感受不到

我想要再次體會

讓痛苦停下吧

噢,現在就停止

 

'Cause I remember all the days and nights

We used to walk the streets of neon lights

Oh I want you here with me.

Oh be here with me.

因為我記得每個日與夜

我們曾走過無數霓虹街道

噢我多希望你在這裡

在這裡與我一起

 

There's an ocean between us.

You know where to find me.

You reach out and touch me.

I feel you in my own heart.

我們間橫亙著一座海洋

但你清楚能在哪找到我

你伸出手就能碰著我

我的心底被你佔據著

 

More than a lifetime

Still goes on forever.

But it helps to remember

You're only an ocean away.

比一生還要長

將持續到永遠

但也提醒著我

你我之間橫亙著一座海洋

 

So many times you always wanted more,

Chasing illusions that you're longing for.

Wish I wasn't crying.

Can you hear me crying.

你總是不知滿足

順從欲望追逐幻影

真希望我不曾哭過

你能聽見我的哭聲嗎

 

There's an ocean between us.

You know where to find me.

Just reach out and touch me.

I feel you in my own heart.

我們間橫亙著一座海洋

但你清楚能在哪找到我

只要伸手就能碰到我

我的心底被你佔據著

 

More than a lifetime

It seems like forever.

But I'll always remember

You're only an ocean away.

Only an ocean away.

比一生還要長

將持續到永遠

但我會永遠記得

你我之間橫亙著一座海洋

arrow
arrow

    iruril 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()