close

 

中英歌詞/Lyrics:

(中文部份為本人自行翻譯,如有誤歡迎留言指教;如需取用/引用/轉載請務必事先告知)

 


Tell me you need me

告訴我你需要我

 

Hold my hand, everything will be okay

I heard from the heavens that clouds have been grey

Pull me close, wrap me in your aching arms

I see that you're hurtin', why'd you take so long

To tell me you need me? I see that you're bleeding

You don't need to show me again

But if you decide to, I'll ride in this life with you

I won't let go 'til the end

握住我的手,一切都會沒事的

我曾聽見天堂低語,烏雲終會散去

靠近我,用你發疼的手臂擁抱我

我看見你的傷痕累累,為什麼你拖這麼久才告訴我

你需要我?我看得到你的血跡斑駁

你不需要特別展示給我看

但如果你下定決心,我這一生都會伴著你

我將不離不棄,直到生命結束

 

So cry tonight

But don't you let go of my hand

You can cry every last tear

I won't leave 'til I understand

Promise me, just hold my hand

所以,今晚就哭吧

但不許你鬆開我的手

你可以哭盡淚水

我了解你的痛苦,哪裡也不去

答應我,握住我的手

 

Raise your head, look into my wishful eyes

That fear that's inside you will lift, give it time

I can see everything you're blind to now

Your prayers will be answered, let God whisper how

To tell me you need me, I see that you're bleeding

You don't need to show me again

But if you decide to, I'll ride in this life with you

I won't let go 'til the end

抬起頭吧,看看我充滿希望的雙眼

盤踞你心底的恐懼終將離去,只是需要時間

我可以看透你暫時的盲目

你的祈禱終將獲得回應,仔細聆聽上帝的低語

告訴我你需要我,我看得出你傷痕累累

你不需要特別展示給我看

但如果你下定決心,我這一生都會伴著你

我將不離不棄,直到生命結束

 

So cry tonight

But don't you let go of my hand

You can cry every last tear

I won't leave 'til I understand

Promise you'll just hold my hand

所以,今晚就哭吧

但不許你鬆開我的手

你可以哭盡淚水

我了解你的痛苦,哪裡也不去

答應我,握住我的手

 

Hold my hand, hold my

Hold my hand, my hand

I'll be right here, hold my hand

握住我的手,抓住我

握住我的手,我的手

我就在這裡,握住我的手

 

Hold my hand, hold my

Hold my hand, my hand

I'll be right here, hold my hand

握住我的手,抓住我

握住我的手,我的手

我就在這裡,握住我的手

 

I know you're scared and your pain is imperfect

But don't you give up on yourself

I've heard a story, a girl, she once told me

That I would be happy again

我知道你為自己的不完美恐懼及痛苦

但不許你放棄自己

曾有個女孩告訴我

我會再次快樂起來

 

Hold my hand*7

握住我的手*7

 

I heard from the heavens

我曾聽見天堂的低語

arrow
arrow

    iruril 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()