close

 

珂賽特終於登場

 

不像她母親芳婷所以為的,重病瀕臨死亡;但也絕不像她相信的,受到完善的照顧

對全文故事有興趣的,請參考第一篇〈序曲〉,我已在文中簡單描述劇情

 

Enjoy it!

 

中英歌詞/Lyrics:
(中文部份為本人自行翻譯,如有誤歡迎留言指教;如需取用/引用/轉載請務必事先告知)

 

 

There is a castle on a cloud,

I like to go there in my sleep,

Aren't any floors for me to sweep,

Not in my castle on a cloud.

有一座城堡座落在雲端

我常在睡夢中拜訪那裡

那裡沒有地板要我打掃

在我那座落雲端的城堡

 

There is a room that's full of toys.

There are a hundred boys and girls.

Nobody shouts or talks too loud,

Not in my castle on a cloud.

那裡有一間擺滿玩具的房間

那裡還有上百個男孩和女孩

沒有人大叫或大聲喧嘩

在我那座落雲端的城堡

 

There is a lady all in white,

Holds me and sings a lullaby,

She's nice to see and she's soft to touch,

She says, "Cosette, I love you very much."

那裡有個全身白衣的女士

她會抱著我唱搖籃曲

她長得很好看,摸起來很柔軟

她說,"珂賽特,我非常愛妳"

 

I know a place where no one's lost,

I know a place where no one cries,

Crying at all is not allowed,

Not in my castle on a cloud.

我知道一個地方,那裡沒有人會被丟下

我知道一個地方,那裡沒有人想要哭泣

淚水在此地是不存在的

在我那座落雲端的城堡

 

 

arrow
arrow

    iruril 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()